MISIUNEA PROGRAMULUI
Misiunea didactică:
- Activitatea didactică este orientată spre formarea asistenţilor sociali, specializare umanistă, cu un pronunţat caracter aplicativ, multidisciplinar, care se dezvoltă prin deschiderea serviciilor publice şi sociale. Asistenţa socială constituie o componentă de o importanţă majoră a protecţiei sociale şi include un ansamblu de servicii specializate de protecţie a persoanelor, familiilor, grupurilor, comunităţilor aflate temporar în dificultate.
- Obiective ale activităţii didactice :
- – proiectarea şi evaluarea activităţii didactice în spiritul orientărilor curriculare moderne, compatibile cu exigenţele învăţământului european;
- – diversificarea ofertei de discipline opţionale în vederea fundamentării unui curriculum centrat pe competenţe;
- – redimensionarea strategiilor de instruire în sensul centrării acestora pe subiectul învăţării;
- – implementarea unor noi structuri de învăţare eficientă având ca repere prioritare învăţarea cu ajutorul tehnologiilor moderne, a învăţa să înveţi, învăţare inovatoare, învăţare/educaţie permanentă.
Misiunea de cercetare:
- Misiunea de cercetare ştiinţifică a programului de studii Asistenţă Socială consta în realizarea unor cercetări fundamentale si aplicative in domeniu în colective de cercetare sau individual. Se are în vedere proiectarea şi implementarea unor demersuri de cercetare şi intervenţie fundamentate pe problematica socială valorificând paradigmele (post)moderne din domeniul asistenţei sociale. Rezultatele acestor cercetări sunt valorificate prin studii, articole şi comunicări prezentate în cadrul unor manifestări ştiinţifice din ţară şi străinătate.
- Obiective de cercetare ştiinţifică :
- – proiectarea şi dezvoltarea unor demersuri de cercetare construite pe principiul esenţial al asistenţei sociale explicat prin complementaritatea dintre fundamentarea teoretică şi practica eficientă;
- – creşterea numărului de proiecte de cercetare propuse şi finanţate prin granturi naţionale (PNCD II, CNCSIS, ANCS) cu teme prioritare în contextul naţional şi european de cercetare al domeniului;
- – realizarea unor diagnoze pe diferite dimensiuni ale vieţii sociale;
- – implicarea studenţilor specializării în activitatea de cercetare.
SUPORT CURSURI
Anul I
Anul II
Anul III
FIȘELE DISCIPLINELOR
Anul I
- Discipline obligatorii
- Discipline opționale
- Discipline facultative
Anul II
Anul III
Management de caz |
Prevenirea si recuperarea la persoanele dependente de substante |
Abuz si violenta domestica. Servicii de suport |
Filosofie sociala |
Tehnici de comunicare în asistența socială |
Asistenta sociala a persoanelor cu dizabilitati |
Asistenta sociala a persoanelor varstnice |
Asistenta sociala in sistemul de probatiune |
Asistenta sociala a somerilor |
Stagiu de elaborare a lucrarii de licenta |
Asistenta sociala in Uniunea Europeana |
Drepturile omului si strategii antidiscriminare |
Asistenta sociala a delicventilor |
Asistenta sociala in scoala |
Diagnoza si solutionarea problemelor sociale |
Politici publice |
Demografie si planificare familiala |
Adoptia si plasamentul familial |
Antreprenoriat |
Instruire asistată de calculator |
Practică pedagogică (în învăţământul preuniversitar obligatoriu) (1) |
Managementul clasei de elevi |
Practică pedagogică (în învăţământul preuniversitar obligatoriu) (2) |
Evaluare finală – Portofoliu didactic |
Mediul și schimbările climatice |
COMPETENȚE
Competențe profesionale:
- Identificare, analiză, evaluare și intervenții specifice pentru reducerea riscurilor sociale de la nivel comunitar
- Elaborare, implementare si evaluare a politicilor, programelor si serviciilor sociale destinate persoanelor si grupurilor vulnerabile;
- Dezvoltarea in cadrul administrației publice a serviciilor și activităților de prevenție precum si a celor de suport acordate beneficiarilor sistemului de asistență socială.
- Consultant in accesarea resurselor comunitare pentru persoanele si grupurile sociale excluse sau in risc de excludere socială (instituții, servicii, prestații);
- Intervenție, consiliere si terapie individuală si de grup acordată în mediul familial sau instituțional (spitale, scoli, penitenciare, centre anti-drog, instituții specializate de asistență socială);
- Comunicare si relaționare eficientă cu beneficiarii
Competențe transversale:
- Abordarea obiectivă si argumentată atât teoretic, cat și practic, a unor situații – problemă în vederea soluționării eficiente a acestora cu respectarea valorilor si principiilor specifice asistentei sociale.
- Aplicarea tehnicilor de muncă eficientă în echipă transdisciplinară pe diverse paliere ierarhice la nivel intra- si interorganizațional .
- Autoevaluarea obiectivă a nevoii de formare profesională și identificarea resurselor si modalităților de dezvoltare personală profesională în scopul inserției si adaptării la cerințele pieței muncii.
OCUPAȚII POSIBILE
Ocupații prevăzute în cadrul RNCIS (Registrul Național al Calificărilor din Învățământul Superior) – Cod COR: 263505 / Denumire cor: asistent social cu competență în sănătatea mintală / Cod COR: 263512 / Denumire cor: inspector social / Cod COR: 263510 / Denumire cor: cercetător în asistență socială