Curriculum de formare în cadrul proiectului Erasmus+ RENT
Acest curriculum de formare este o continuare a cadrului de competențe pentru formatorii (tutorii) care lucrează cu tineri adulți în exil în cadrul proiectului Erasmus+ RENT. Acest curriculum a fost elaborat în cadrul parteneriatului: Erasmus Expertise (Franța) și Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava (România).
Curriculumul identifică module de formare și secvențe legate de competențe. Fiecare modul este împărțit în secvențe pedagogice care integrează formate digitale adecvate pentru a alterna contribuții teoretice, documentare, instrumente metodologice, analiza experiențelor și a practicilor.
Fiecare tutore va urma în întregime modulele și secvențele corespunzătoare macro-abilităților și își va construi parcursul pedagogic unic în legătură cu micro-competențele în funcție de contextul în care își exercită rolul de tutore.
Modulele au fost dezvoltate din cele patru competențe identificate în sistemul de referință profesională al tutorilor. Fiecare modul este împărțit în mai multe secvențe pedagogice, fiecare secvență dând naștere unui scenariu pedagogic care permite trecerea de la programele de formare la formarea online în Open Access. În total, instruirea online este formată din 16 module și 52 de secvențe.