Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale

  • Acasă
    • Website vechi
  • Despre noi
    • Misiune și obiective
    • Documente FIG
    • Conducerea Facultății
    • Consiliul Facultății
    • Departamente
      • Departamentul de Geografie
      • Departamentul de Științe umane și social-politice
    • Școala doctorală
    • Parteneri
  • Programe academice
    • Programe de licență
      • Asistență socială
      • Geografie
      • Geografia turismului
      • Istorie
      • Relații internaționale și studii europene
      • Resurse umane
    • Programe de licență (ID)
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • Conversie profesională
      • Istorie
      • Filosofie (conversie profesională)
    • Programe de masterat
      • G.I.S. și planificare teritorială
      • Managementul relațiilor internaționale și al cooperării transfrontaliere
      • Managementul serviciilor sociale și de securitate comunitară
      • Turism și dezvoltare regională
      • Istorie: permanenţe, interferenţe şi schimbare
      • Etică aplicată şi auditul eticii în organizaţii
    • Doctorat
    • Responsabili de programe
  • Admitere
  • Studenți
    • Anunțuri
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • Îndrumători de an (2024-2025)
    • Orare
    • Programare online – eliberare acte de studii
    • Criterii specifice burse
    • Situația școlară
    • Mobilități Erasmus
    • Învățământ la distanță
    • Taxe de școlarizare
    • Finalizare studii
      • Listă lucrări licență/absolvire/disertație
      • Metodologie licență/absolvire/disertație
      • Comisii examen finalizare studii Licenta si Disertatie, sesiunile iulie, septembrie 2024 și februarie 2025
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Ghidul studentului
    • Regulamente
    • Raport de evaluare a cadrelor didactice
  • Cercetare
    • Centre de cercetare
      • Centrul de Cooperare Transfrontalieră
      • Centrul de Cercetare de Geografie Aplicată
    • Manifestări ştiinţifice
      • Simpozionul Internaţional Calitatea Mediului şi Utilizarea Terenurilor
      • Conferința științifică internațională Atmosfera și Hidrosfera – 2024
      • Simpozionul Internațional al Studenților Geografi
      • Evenimente
    • Reviste
      • Annals of Philosophy, Social and Human Disciplines
      • Codrul Cosminului
      • Georeview
    • Proiecte
    • Resurse
      • Arhiva cartografică
      • Licenţe software
      • Geoportal USV
    • Proiect Erasmus+ RENT
    • Școala de vară RISEGO – 2024
    • JCR 2021
  • Perfecționare
    • Gradul I
    • Gradul II
  • Învăţământ la distanţă
    • GENERALITĂŢI
    • Programe de Studii
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • ORAR ID
    • Biblioteca Virtuală
    • Admitere FIG
    • Structura anului universitar 2023-2024
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • GHIDURI
    • Materiale publicitare ID
    • Anunturi Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale
    • Absolvire / Finalizare studii
      • Metodologie examen de licență
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Managementul Calităţii FIG
      • Program de management al calităţii 2020 – 2021
      • Program de management al calităţii 2021 – 2022
    • Platforma e-Learning
  • Contact
  • Acasă
    • Website vechi
  • Despre noi
    • Misiune și obiective
    • Documente FIG
    • Conducerea Facultății
    • Consiliul Facultății
    • Departamente
      • Departamentul de Geografie
      • Departamentul de Științe umane și social-politice
    • Școala doctorală
    • Parteneri
  • Programe academice
    • Programe de licență
      • Asistență socială
      • Geografie
      • Geografia turismului
      • Istorie
      • Relații internaționale și studii europene
      • Resurse umane
    • Programe de licență (ID)
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • Conversie profesională
      • Istorie
      • Filosofie (conversie profesională)
    • Programe de masterat
      • G.I.S. și planificare teritorială
      • Managementul relațiilor internaționale și al cooperării transfrontaliere
      • Managementul serviciilor sociale și de securitate comunitară
      • Turism și dezvoltare regională
      • Istorie: permanenţe, interferenţe şi schimbare
      • Etică aplicată şi auditul eticii în organizaţii
    • Doctorat
    • Responsabili de programe
  • Admitere
  • Studenți
    • Anunțuri
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • Îndrumători de an (2024-2025)
    • Orare
    • Programare online – eliberare acte de studii
    • Criterii specifice burse
    • Situația școlară
    • Mobilități Erasmus
    • Învățământ la distanță
    • Taxe de școlarizare
    • Finalizare studii
      • Listă lucrări licență/absolvire/disertație
      • Metodologie licență/absolvire/disertație
      • Comisii examen finalizare studii Licenta si Disertatie, sesiunile iulie, septembrie 2024 și februarie 2025
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Ghidul studentului
    • Regulamente
    • Raport de evaluare a cadrelor didactice
  • Cercetare
    • Centre de cercetare
      • Centrul de Cooperare Transfrontalieră
      • Centrul de Cercetare de Geografie Aplicată
    • Manifestări ştiinţifice
      • Simpozionul Internaţional Calitatea Mediului şi Utilizarea Terenurilor
      • Conferința științifică internațională Atmosfera și Hidrosfera – 2024
      • Simpozionul Internațional al Studenților Geografi
      • Evenimente
    • Reviste
      • Annals of Philosophy, Social and Human Disciplines
      • Codrul Cosminului
      • Georeview
    • Proiecte
    • Resurse
      • Arhiva cartografică
      • Licenţe software
      • Geoportal USV
    • Proiect Erasmus+ RENT
    • Școala de vară RISEGO – 2024
    • JCR 2021
  • Perfecționare
    • Gradul I
    • Gradul II
  • Învăţământ la distanţă
    • GENERALITĂŢI
    • Programe de Studii
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • ORAR ID
    • Biblioteca Virtuală
    • Admitere FIG
    • Structura anului universitar 2023-2024
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • GHIDURI
    • Materiale publicitare ID
    • Anunturi Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale
    • Absolvire / Finalizare studii
      • Metodologie examen de licență
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Managementul Calităţii FIG
      • Program de management al calităţii 2020 – 2021
      • Program de management al calităţii 2021 – 2022
    • Platforma e-Learning
  • Contact

Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale

  • Acasă
    • Website vechi
  • Despre noi
    • Misiune și obiective
    • Documente FIG
    • Conducerea Facultății
    • Consiliul Facultății
    • Departamente
      • Departamentul de Geografie
      • Departamentul de Științe umane și social-politice
    • Școala doctorală
    • Parteneri
  • Programe academice
    • Programe de licență
      • Asistență socială
      • Geografie
      • Geografia turismului
      • Istorie
      • Relații internaționale și studii europene
      • Resurse umane
    • Programe de licență (ID)
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • Conversie profesională
      • Istorie
      • Filosofie (conversie profesională)
    • Programe de masterat
      • G.I.S. și planificare teritorială
      • Managementul relațiilor internaționale și al cooperării transfrontaliere
      • Managementul serviciilor sociale și de securitate comunitară
      • Turism și dezvoltare regională
      • Istorie: permanenţe, interferenţe şi schimbare
      • Etică aplicată şi auditul eticii în organizaţii
    • Doctorat
    • Responsabili de programe
  • Admitere
  • Studenți
    • Anunțuri
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • Îndrumători de an (2024-2025)
    • Orare
    • Programare online – eliberare acte de studii
    • Criterii specifice burse
    • Situația școlară
    • Mobilități Erasmus
    • Învățământ la distanță
    • Taxe de școlarizare
    • Finalizare studii
      • Listă lucrări licență/absolvire/disertație
      • Metodologie licență/absolvire/disertație
      • Comisii examen finalizare studii Licenta si Disertatie, sesiunile iulie, septembrie 2024 și februarie 2025
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Ghidul studentului
    • Regulamente
    • Raport de evaluare a cadrelor didactice
  • Cercetare
    • Centre de cercetare
      • Centrul de Cooperare Transfrontalieră
      • Centrul de Cercetare de Geografie Aplicată
    • Manifestări ştiinţifice
      • Simpozionul Internaţional Calitatea Mediului şi Utilizarea Terenurilor
      • Conferința științifică internațională Atmosfera și Hidrosfera – 2024
      • Simpozionul Internațional al Studenților Geografi
      • Evenimente
    • Reviste
      • Annals of Philosophy, Social and Human Disciplines
      • Codrul Cosminului
      • Georeview
    • Proiecte
    • Resurse
      • Arhiva cartografică
      • Licenţe software
      • Geoportal USV
    • Proiect Erasmus+ RENT
    • Școala de vară RISEGO – 2024
    • JCR 2021
  • Perfecționare
    • Gradul I
    • Gradul II
  • Învăţământ la distanţă
    • GENERALITĂŢI
    • Programe de Studii
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • ORAR ID
    • Biblioteca Virtuală
    • Admitere FIG
    • Structura anului universitar 2023-2024
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • GHIDURI
    • Materiale publicitare ID
    • Anunturi Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale
    • Absolvire / Finalizare studii
      • Metodologie examen de licență
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Managementul Calităţii FIG
      • Program de management al calităţii 2020 – 2021
      • Program de management al calităţii 2021 – 2022
    • Platforma e-Learning
  • Contact
  • Acasă
    • Website vechi
  • Despre noi
    • Misiune și obiective
    • Documente FIG
    • Conducerea Facultății
    • Consiliul Facultății
    • Departamente
      • Departamentul de Geografie
      • Departamentul de Științe umane și social-politice
    • Școala doctorală
    • Parteneri
  • Programe academice
    • Programe de licență
      • Asistență socială
      • Geografie
      • Geografia turismului
      • Istorie
      • Relații internaționale și studii europene
      • Resurse umane
    • Programe de licență (ID)
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • Conversie profesională
      • Istorie
      • Filosofie (conversie profesională)
    • Programe de masterat
      • G.I.S. și planificare teritorială
      • Managementul relațiilor internaționale și al cooperării transfrontaliere
      • Managementul serviciilor sociale și de securitate comunitară
      • Turism și dezvoltare regională
      • Istorie: permanenţe, interferenţe şi schimbare
      • Etică aplicată şi auditul eticii în organizaţii
    • Doctorat
    • Responsabili de programe
  • Admitere
  • Studenți
    • Anunțuri
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • Îndrumători de an (2024-2025)
    • Orare
    • Programare online – eliberare acte de studii
    • Criterii specifice burse
    • Situația școlară
    • Mobilități Erasmus
    • Învățământ la distanță
    • Taxe de școlarizare
    • Finalizare studii
      • Listă lucrări licență/absolvire/disertație
      • Metodologie licență/absolvire/disertație
      • Comisii examen finalizare studii Licenta si Disertatie, sesiunile iulie, septembrie 2024 și februarie 2025
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Ghidul studentului
    • Regulamente
    • Raport de evaluare a cadrelor didactice
  • Cercetare
    • Centre de cercetare
      • Centrul de Cooperare Transfrontalieră
      • Centrul de Cercetare de Geografie Aplicată
    • Manifestări ştiinţifice
      • Simpozionul Internaţional Calitatea Mediului şi Utilizarea Terenurilor
      • Conferința științifică internațională Atmosfera și Hidrosfera – 2024
      • Simpozionul Internațional al Studenților Geografi
      • Evenimente
    • Reviste
      • Annals of Philosophy, Social and Human Disciplines
      • Codrul Cosminului
      • Georeview
    • Proiecte
    • Resurse
      • Arhiva cartografică
      • Licenţe software
      • Geoportal USV
    • Proiect Erasmus+ RENT
    • Școala de vară RISEGO – 2024
    • JCR 2021
  • Perfecționare
    • Gradul I
    • Gradul II
  • Învăţământ la distanţă
    • GENERALITĂŢI
    • Programe de Studii
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • ORAR ID
    • Biblioteca Virtuală
    • Admitere FIG
    • Structura anului universitar 2023-2024
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • GHIDURI
    • Materiale publicitare ID
    • Anunturi Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale
    • Absolvire / Finalizare studii
      • Metodologie examen de licență
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Managementul Calităţii FIG
      • Program de management al calităţii 2020 – 2021
      • Program de management al calităţii 2021 – 2022
    • Platforma e-Learning
  • Contact
iulie 7, 2021

Copii şi tineri integraţi pentru o lume mai bună

Finanţat prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare locală; buget 1,212,665 Euro 

Manager de proiect: Dr. Ioana Cozianu ; Promotor de proiect: Universitatea ”Ştefan cel Mare” din Suceava (USV); Parteneri: Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională din Suceava și Asociația pentru Sprijin în Dezvoltarea Economiei Sociale – Incluziune, Responsabilitate Cooperatistă, Antreprenoriat Social (IRCAS) din Tulcea

Obiectivul general al proiectului este abordarea integrată și inovativă a unui grup țintă format din: copii și tineri cu cerințe educaționale speciale; copii și tineri cu risc de părăsire timpurie a școlii; cadre didactice și părinți/tutori ai copiilor aflați în situație de risc; profesioniști/voluntari din sfera serviciilor sociale; copii/tineri  și părinții/tutorii lor care interacționează cu copiii și tinerii din grupul țintă principal, în vederea creșterii gradului de incluziune socială a copiilor din trei regiuni de dezvoltare din România.

În cadrul obiectivelor specifice, amintim :

  • promovarea participării active la procesul de învățământ a 80 de copii cu cerințe educaționale speciale, respectiv a 750 de copii cu risc de abandon școlar, pentru consolidarea unui sistem de educație incluzivă și dezvoltarea resurselor umane din cadrul comunităților din mediul rural, a celor marginalizate sau izolate, pe întreg parcursul proiectului (36 luni.)
  • promovarea educației echitabile și incluzive în rândul a 150 de copii și tineri, respectiv 50 de părinți/ tutori ai acestora, care interacționează cu copiii și tinerii din grupul țintă principal, în vederea punerii la lucru a principiului desegregării, pe întreaga durată a proiectului (36 de luni)
  • dezvoltarea competențelor necesare a 211 de membri ai personalului din educație, a 268 părinți/ tutori și membri ai familiilor copiilor din grupurile țintă principale și a 10 profesioniști/ voluntari din sfera serviciilor sociale, în vederea facilitării accesului copiilor în situații de risc la o educație de calitate, echitabilă și incluzivă, în raport cu nevoile fiecăruia, pe parcursul a 36 de luni.

Activitățile ce vor fi desfășurate în cadrul proiectului includ: identificarea, selectarea și monitorizarea unui grup-țintă format din 830 de copii, potrivit unor metodologii specifice; furnizarea de servicii de sprijin educațional de tip “școală după școală” oferite grupului-țintă pentru stimularea participării și prevenirea abandonului în învățământul primar și gimnazial; dezvoltarea și furnizarea unor activități inovative de educație non-formală pentru copii cu risc de abandon școlar și/sau cu posibile dificultăți de învățare și psihocomportamentale; furnizarea de îngrijire, asistență și abilitare/reabilitare, inclusiv consiliere pentru părinți (recuperare medicală, kinetoterapie, logopedie, consiliere/terapie psihologică și terapii alternative pentru copii cu CES și/sau dizabilități și părinții acestora); creșterea nivelului de cunoștințe, abilități și competențe ale resurselor umane implicate.

Proiectul are în vedere implicarea unor unități școlare din județele Suceava, Harghita, Botoșani și Tulcea. Grupurile țintă vizate de proiect vor fi selectate din următoarele instituții de învățământ preuniversitar: Școala Gimnazială Panaci, Școala Generală „O.C. Tăslăuanu” Bilbor, Școala Gimnazială Șerbăuți, Școala Gimnazială Siminicea, Școala Gimnazială Măriței, Școala Gimnazială Drăgoiești, Școala Generală Manoleasa, Școala Gimnazială Valea Nucarilor, Școala Gimnazială „Nichifor Ludovig” Niculițel, Școala Gimnazială Beștepe, Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” Nufărul. Școlile menționate au fost alese în urma unei analizei situației actuale astfel încât, acțiunile propuse prin implementarea proiectului să răspundă în modul cel mai coerent indicatorilor și obiectivelor propuse de apel și de ghidul aplicantului, precum și nevoilor reale identificate în unitățile de învățământ.

Mai multe detalii pot fi obținute pe website-urile finanțatorului – www.eeagrants.ro, Operatorului de Program – www.frds.ro și website-ul dedicat proiectului – https://ctil.usv.ro/ .

 

derulare
Cooperare transfrontalieră educațională universitară româno-ucraineană- UNIV.E.R-UPrevious Post
Istoria variabilității climatice și impactul asupra societății și agriculturii in regiunile carpaticeNext Post

STUDENȚI

  • Orare
  • Organizaţii Studenţeşti
  • Serviciul social
  • Taxe și tarife
  • Acte de studii
  • Plata taxei de studii
  • Wireless USV
  • Alumni

CANDIDAȚI

  • Programe de studiu
  • Student pentru o zi
  • Consultații Bacalaureat
  • Hartă campus
  • Facilități USV
  • Timp liber

Contact

Adresa: Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava
Str. Universitatii 13, 720229 Suceava, Romania
Telefon: +40 330 101 130,
Interior secretariat: 511, 513
Interior decanat: 512
Mobil: 0724016233
(între orele 8.00-16.00)(fără SMS)
Email: secretariat.fig@usm.ro
  Facebook / FIG