Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale

  • Acasă
    • Website vechi
  • Despre noi
    • Misiune și obiective
    • Documente FIG
    • Conducerea Facultății
    • Consiliul Facultății
    • Departamente
      • Departamentul de Geografie
      • Departamentul de Științe umane și social-politice
    • Școala doctorală
    • Parteneri
  • Programe academice
    • Programe de licență
      • Asistență socială
      • Geografie
      • Geografia turismului
      • Istorie
      • Relații internaționale și studii europene
      • Resurse umane
    • Programe de licență (ID)
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • Conversie profesională
      • Istorie
      • Filosofie (conversie profesională)
    • Programe de masterat
      • G.I.S. și planificare teritorială
      • Managementul relațiilor internaționale și al cooperării transfrontaliere
      • Managementul serviciilor sociale și de securitate comunitară
      • Turism și dezvoltare regională
      • Istorie: permanenţe, interferenţe şi schimbare
      • Etică aplicată şi auditul eticii în organizaţii
    • Doctorat
    • Responsabili de programe
  • Admitere
  • Studenți
    • Anunțuri
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • Îndrumători de an (2024-2025)
    • Orare
    • Programare online – eliberare acte de studii
    • Criterii specifice burse
    • Situația școlară
    • Mobilități Erasmus
    • Învățământ la distanță
    • Taxe de școlarizare
    • Finalizare studii
      • Listă lucrări licență/absolvire/disertație
      • Metodologie licență/absolvire/disertație
      • Comisii examen finalizare studii Licenta si Disertatie, sesiunile iulie, septembrie 2024 și februarie 2025
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Ghidul studentului
    • Regulamente
    • Raport de evaluare a cadrelor didactice
  • Cercetare
    • Centre de cercetare
      • Centrul de Cooperare Transfrontalieră
      • Centrul de Cercetare de Geografie Aplicată
    • Manifestări ştiinţifice
      • Simpozionul Internaţional Calitatea Mediului şi Utilizarea Terenurilor
      • Conferința științifică internațională Atmosfera și Hidrosfera – 2024
      • Simpozionul Internațional al Studenților Geografi
      • Evenimente
    • Reviste
      • Annals of Philosophy, Social and Human Disciplines
      • Codrul Cosminului
      • Georeview
    • Proiecte
    • Resurse
      • Arhiva cartografică
      • Licenţe software
      • Geoportal USV
    • Proiect Erasmus+ RENT
    • Școala de vară RISEGO – 2024
    • JCR 2021
  • Perfecționare
    • Gradul I
    • Gradul II
  • Învăţământ la distanţă
    • GENERALITĂŢI
    • Programe de Studii
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • ORAR ID
    • Biblioteca Virtuală
    • Admitere FIG
    • Structura anului universitar 2023-2024
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • GHIDURI
    • Materiale publicitare ID
    • Anunturi Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale
    • Absolvire / Finalizare studii
      • Metodologie examen de licență
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Managementul Calităţii FIG
      • Program de management al calităţii 2020 – 2021
      • Program de management al calităţii 2021 – 2022
    • Platforma e-Learning
  • Contact
  • Acasă
    • Website vechi
  • Despre noi
    • Misiune și obiective
    • Documente FIG
    • Conducerea Facultății
    • Consiliul Facultății
    • Departamente
      • Departamentul de Geografie
      • Departamentul de Științe umane și social-politice
    • Școala doctorală
    • Parteneri
  • Programe academice
    • Programe de licență
      • Asistență socială
      • Geografie
      • Geografia turismului
      • Istorie
      • Relații internaționale și studii europene
      • Resurse umane
    • Programe de licență (ID)
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • Conversie profesională
      • Istorie
      • Filosofie (conversie profesională)
    • Programe de masterat
      • G.I.S. și planificare teritorială
      • Managementul relațiilor internaționale și al cooperării transfrontaliere
      • Managementul serviciilor sociale și de securitate comunitară
      • Turism și dezvoltare regională
      • Istorie: permanenţe, interferenţe şi schimbare
      • Etică aplicată şi auditul eticii în organizaţii
    • Doctorat
    • Responsabili de programe
  • Admitere
  • Studenți
    • Anunțuri
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • Îndrumători de an (2024-2025)
    • Orare
    • Programare online – eliberare acte de studii
    • Criterii specifice burse
    • Situația școlară
    • Mobilități Erasmus
    • Învățământ la distanță
    • Taxe de școlarizare
    • Finalizare studii
      • Listă lucrări licență/absolvire/disertație
      • Metodologie licență/absolvire/disertație
      • Comisii examen finalizare studii Licenta si Disertatie, sesiunile iulie, septembrie 2024 și februarie 2025
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Ghidul studentului
    • Regulamente
    • Raport de evaluare a cadrelor didactice
  • Cercetare
    • Centre de cercetare
      • Centrul de Cooperare Transfrontalieră
      • Centrul de Cercetare de Geografie Aplicată
    • Manifestări ştiinţifice
      • Simpozionul Internaţional Calitatea Mediului şi Utilizarea Terenurilor
      • Conferința științifică internațională Atmosfera și Hidrosfera – 2024
      • Simpozionul Internațional al Studenților Geografi
      • Evenimente
    • Reviste
      • Annals of Philosophy, Social and Human Disciplines
      • Codrul Cosminului
      • Georeview
    • Proiecte
    • Resurse
      • Arhiva cartografică
      • Licenţe software
      • Geoportal USV
    • Proiect Erasmus+ RENT
    • Școala de vară RISEGO – 2024
    • JCR 2021
  • Perfecționare
    • Gradul I
    • Gradul II
  • Învăţământ la distanţă
    • GENERALITĂŢI
    • Programe de Studii
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • ORAR ID
    • Biblioteca Virtuală
    • Admitere FIG
    • Structura anului universitar 2023-2024
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • GHIDURI
    • Materiale publicitare ID
    • Anunturi Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale
    • Absolvire / Finalizare studii
      • Metodologie examen de licență
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Managementul Calităţii FIG
      • Program de management al calităţii 2020 – 2021
      • Program de management al calităţii 2021 – 2022
    • Platforma e-Learning
  • Contact

Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale

  • Acasă
    • Website vechi
  • Despre noi
    • Misiune și obiective
    • Documente FIG
    • Conducerea Facultății
    • Consiliul Facultății
    • Departamente
      • Departamentul de Geografie
      • Departamentul de Științe umane și social-politice
    • Școala doctorală
    • Parteneri
  • Programe academice
    • Programe de licență
      • Asistență socială
      • Geografie
      • Geografia turismului
      • Istorie
      • Relații internaționale și studii europene
      • Resurse umane
    • Programe de licență (ID)
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • Conversie profesională
      • Istorie
      • Filosofie (conversie profesională)
    • Programe de masterat
      • G.I.S. și planificare teritorială
      • Managementul relațiilor internaționale și al cooperării transfrontaliere
      • Managementul serviciilor sociale și de securitate comunitară
      • Turism și dezvoltare regională
      • Istorie: permanenţe, interferenţe şi schimbare
      • Etică aplicată şi auditul eticii în organizaţii
    • Doctorat
    • Responsabili de programe
  • Admitere
  • Studenți
    • Anunțuri
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • Îndrumători de an (2024-2025)
    • Orare
    • Programare online – eliberare acte de studii
    • Criterii specifice burse
    • Situația școlară
    • Mobilități Erasmus
    • Învățământ la distanță
    • Taxe de școlarizare
    • Finalizare studii
      • Listă lucrări licență/absolvire/disertație
      • Metodologie licență/absolvire/disertație
      • Comisii examen finalizare studii Licenta si Disertatie, sesiunile iulie, septembrie 2024 și februarie 2025
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Ghidul studentului
    • Regulamente
    • Raport de evaluare a cadrelor didactice
  • Cercetare
    • Centre de cercetare
      • Centrul de Cooperare Transfrontalieră
      • Centrul de Cercetare de Geografie Aplicată
    • Manifestări ştiinţifice
      • Simpozionul Internaţional Calitatea Mediului şi Utilizarea Terenurilor
      • Conferința științifică internațională Atmosfera și Hidrosfera – 2024
      • Simpozionul Internațional al Studenților Geografi
      • Evenimente
    • Reviste
      • Annals of Philosophy, Social and Human Disciplines
      • Codrul Cosminului
      • Georeview
    • Proiecte
    • Resurse
      • Arhiva cartografică
      • Licenţe software
      • Geoportal USV
    • Proiect Erasmus+ RENT
    • Școala de vară RISEGO – 2024
    • JCR 2021
  • Perfecționare
    • Gradul I
    • Gradul II
  • Învăţământ la distanţă
    • GENERALITĂŢI
    • Programe de Studii
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • ORAR ID
    • Biblioteca Virtuală
    • Admitere FIG
    • Structura anului universitar 2023-2024
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • GHIDURI
    • Materiale publicitare ID
    • Anunturi Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale
    • Absolvire / Finalizare studii
      • Metodologie examen de licență
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Managementul Calităţii FIG
      • Program de management al calităţii 2020 – 2021
      • Program de management al calităţii 2021 – 2022
    • Platforma e-Learning
  • Contact
  • Acasă
    • Website vechi
  • Despre noi
    • Misiune și obiective
    • Documente FIG
    • Conducerea Facultății
    • Consiliul Facultății
    • Departamente
      • Departamentul de Geografie
      • Departamentul de Științe umane și social-politice
    • Școala doctorală
    • Parteneri
  • Programe academice
    • Programe de licență
      • Asistență socială
      • Geografie
      • Geografia turismului
      • Istorie
      • Relații internaționale și studii europene
      • Resurse umane
    • Programe de licență (ID)
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • Conversie profesională
      • Istorie
      • Filosofie (conversie profesională)
    • Programe de masterat
      • G.I.S. și planificare teritorială
      • Managementul relațiilor internaționale și al cooperării transfrontaliere
      • Managementul serviciilor sociale și de securitate comunitară
      • Turism și dezvoltare regională
      • Istorie: permanenţe, interferenţe şi schimbare
      • Etică aplicată şi auditul eticii în organizaţii
    • Doctorat
    • Responsabili de programe
  • Admitere
  • Studenți
    • Anunțuri
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • Îndrumători de an (2024-2025)
    • Orare
    • Programare online – eliberare acte de studii
    • Criterii specifice burse
    • Situația școlară
    • Mobilități Erasmus
    • Învățământ la distanță
    • Taxe de școlarizare
    • Finalizare studii
      • Listă lucrări licență/absolvire/disertație
      • Metodologie licență/absolvire/disertație
      • Comisii examen finalizare studii Licenta si Disertatie, sesiunile iulie, septembrie 2024 și februarie 2025
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Ghidul studentului
    • Regulamente
    • Raport de evaluare a cadrelor didactice
  • Cercetare
    • Centre de cercetare
      • Centrul de Cooperare Transfrontalieră
      • Centrul de Cercetare de Geografie Aplicată
    • Manifestări ştiinţifice
      • Simpozionul Internaţional Calitatea Mediului şi Utilizarea Terenurilor
      • Conferința științifică internațională Atmosfera și Hidrosfera – 2024
      • Simpozionul Internațional al Studenților Geografi
      • Evenimente
    • Reviste
      • Annals of Philosophy, Social and Human Disciplines
      • Codrul Cosminului
      • Georeview
    • Proiecte
    • Resurse
      • Arhiva cartografică
      • Licenţe software
      • Geoportal USV
    • Proiect Erasmus+ RENT
    • Școala de vară RISEGO – 2024
    • JCR 2021
  • Perfecționare
    • Gradul I
    • Gradul II
  • Învăţământ la distanţă
    • GENERALITĂŢI
    • Programe de Studii
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • ORAR ID
    • Biblioteca Virtuală
    • Admitere FIG
    • Structura anului universitar 2023-2024
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • GHIDURI
    • Materiale publicitare ID
    • Anunturi Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale
    • Absolvire / Finalizare studii
      • Metodologie examen de licență
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Managementul Calităţii FIG
      • Program de management al calităţii 2020 – 2021
      • Program de management al calităţii 2021 – 2022
    • Platforma e-Learning
  • Contact
martie 4, 2025

Proiectul RENT pentru dezvoltarea competențelor tutorilor care însoțesc tinerii în exil

Proiectul RENT 

pentru dezvoltarea competențelor tutorilor care însoțesc tinerii în exil

După un an de muncă colaborativă, mai multe resurse sunt acum accesibile în Open Access. Acestea formează baza pe care se construiește în prezent platforma de învățare colaborativă, la care vor avea acces voluntarii și profesioniștii care însoțesc tinerii în exil în 2025. Aceștia vor găsi multiple resurse educaționale pentru a-și consolida abilitățile, care vor fi recunoscute prin emiterea unei insigne deschise.

Despre proiect?

Tutorii voluntari care însoțesc tinerii adulți în exil pe teritoriile europene provin din contexte diferite și constituie un grup intergenerațional. De la tineri studenți la seniori, toți au în comun dorința de a sprijini tinerii exilați aflați în situații vulnerabile. Responsabilitatea lor este grea: să faciliteze o mai bună incluziune a tinerilor pe teritoriul european. Pornind de la observarea lipsei unui sistem de sprijinire a tutorilor și de consolidare a competențelor acestora, precum și a necesității de a recunoaște/îmbunătăți aceste competențe, partenerii de proiect au dorit să-și reunească expertiza complementară pentru a construi și dezvolta un spațiu digital de resurse online articulate direct cu cadrul de competențe dezvoltat cu participarea tutorilor. Bazându-se pe diferitele etape ale proiectului și pe spațiul digital al resurselor educaționale, apare treptat o comunitate de tutori europeni, contribuind la consolidarea angajamentului civic al tutorilor cu tinerii din exil.

Resurse disponibile

Puteți accesa aici raportul de prezentare a analizei nevoilor tutorilor identificate în cadrul unui sondaj realizat în Franța și România în rândul a 80 de tutori și 17 actori interesați de proiect. Datele colectate au furnizat elementele de bază pentru Cadrul de competențe, accesibil aici.  

Înainte de construirea cadrului de referință, partenerii au propus un articol despre conceptul de competențe pentru reprezentare comună. Pentru a face schimb în timpul dezbaterilor, puteți acces aici acest articol. Acest pas important a făcut posibilă continuarea procesului de analiză a activităților tutorilor.

Curriculumul de formare a fost dezvoltat pe baza macro și micro abilităților identificate în cadru, și  accesibil aici; reprezintă un punct de sprijin pentru identificarea resurselor digitale care vor fi disponibile pe platforma de învățare colaborativă în 2025.

Un parteneriat bogat și structurat

Parteneriatul este un obiectiv major al proiectului nostru. Acesta reunește diferite expertize și perspective, consolidează calitatea spațiului digital dedicat tutorilor, asigurând în același timp sustenabilitatea acestuia. Se caracterizează prin diversitatea sa; am semnat un acord cu Fundația Paris-Saclay, care pune la dispoziția proiectului platforma sa digitală: o soluție inovatoare adaptată unei game largi de tutori.

Pe lângă acest parteneriat tehnic și educațional, am semnat un acord cu Asociația Ucrainenilor din România, care a contribuit la reflecția asupra situației tinerilor din exil și la diseminarea proiectului RENT în România până  în regiunea Bucovinei, lângă granița cu Ucraina.

În cele din urmă, mai multe ONG-uri care lucrează cu tinerii în exil au fost asociate în Franța și România. Doi dintre ei vor experimenta și testa resursele online de pe platforma de învățare pe parcursul anului 2025.

Crearea unui ecosistem colaborativ pentru perioada post-proiect

Pentru a anticipa sustenabilitatea platformei digitale și dezvoltarea acesteia, am semnat, de asemenea, un acord de parteneriat cu Maison des Réfugiés de Paris din Franța, care va găzdui ultima întâlnire transnațională a proiectului RENT și simpozionul asociat pe tema “Provocări și inovații pentru a sprijini tinerii în exil”, la care vor participa tutorii,  tineri în exil, scriitori în exil, academicieni…

Ne vedem pe 17 octombrie 2025! Conferința este deschisă tuturor.

Jacqueline BERGERON

Articolul poate fi citit pe platforma EPALE

Proiectul Erasmus+ RENT a fost prezentat la o masă rotundă internațională la SuceavaPrevious Post
Eveniment Erasmus+ RENT la Universitatea „Ștefan cel Mare" din Suceava. Lansarea formării tutorilorNext Post

STUDENȚI

  • Orare
  • Organizaţii Studenţeşti
  • Serviciul social
  • Taxe și tarife
  • Acte de studii
  • Plata taxei de studii
  • Wireless USV
  • Alumni

CANDIDAȚI

  • Programe de studiu
  • Student pentru o zi
  • Consultații Bacalaureat
  • Hartă campus
  • Facilități USV
  • Timp liber

Contact

Adresa: Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava
Str. Universitatii 13, 720229 Suceava, Romania
Telefon: +40 330 101 130,
Interior secretariat: 511, 513
Interior decanat: 512
Mobil: 0724016233
(între orele 8.00-16.00)(fără SMS)
Email: secretariat.fig@usm.ro
  Facebook / FIG