Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale îşi asumă răspunderea de a forma specialişti competenţi în domeniile ştiinţelor umaniste, ştiinţelor naturii, ştiinţelor sociale şi politice pentru învăţământ, cercetare ştiinţifică, cultură, activităţi social-economice, perfecţionarea continuă a absolvenţilor. Acestea se realizează prin programe de învăţământ de înaltă calitate, adaptate cerinţelor naţionale şi în concordanţă cu normele europene. În conformitate şi cu misiunea Universităţii „Ştefan cel Mare”, misiunea facultăţii este şi aceea de a promova valorile şi tradiţiile culturii şi civilizaţiei din Bucovina.
OBIECTIVELE ACADEMICE ALE FACULTĂŢII
În domeniul educaţiei şi cercetării:
- - Promovarea unui învăţământ centrat pe student;
- - Responsabilizarea studenţilor pentru calitatea întregului proces didactic, inclusiv a evaluării finale şi a susţinerii examenelor de absolvire;
- - Creşterea calităţii actului didactic. Analiza colegială a calităţii activităţii de predare, inclusiv a caracterului său interactiv;
- - Sprijinirea învăţământului ID pentru specializările la care acest tip de învăţământ se dovedeşte performant;
- - Sprijinirea înfiinţării, acreditării şi re-acreditării masteratelor de cercetare;
- - Sprijinirea publicării de articole ştiinţifice şi cărţi, sprijinirea publicaţiilor proprii cu real impact naţional şi internaţional, în special al celor cotate ISI sau indexate în BDI;
- - Stimularea obţinerii rezultatelor în educaţie; stimularea activităţilor în cercurile ştiinţifice studenţeşti şi a creaţiei ştiinţifice;
- - Creşterea numărului de centre de cercetare cu performanţe recunoscute pe plan naţional şi internaţional;
- - Creşterea numărului de articole publicate în reviste cotate pe plan internaţional;
- - Susţinerea constituirii şi dezvoltării echipelor de cercetare, în vederea formarii de noi cercetători şi a viitoarelor cadre didactice
În domeniul managementului resurselor umane:
- - Promovarea unei comunicări colegiale prin întâlniri periodice cu personalul fiecărui departament;
- - Menţinerea în facultate a cadrelor didactice cu experienţă (conferenţiari şi profesori), respectând cadrul legal şi stimularea personalului tânăr (asistenţi şi lectori) cu rezultatesemnificative în activitatea didactică sau de cercetare;
- - Îmbunătăţirea modului de evaluare a personalului, reanalizarea ponderilor pentru activitatea didactica şi de cercetare, particularizarea pe specificul departamentelor;
- - Promovarea unor politici de creştere a calităţii actului de predare şi a exigenţelor de evaluare în vederea îmbunătăţirii gradului de pregătire a absolvenţilor facultăţii;
- - Stimularea participării studenţilor, masteranzilor şi a doctoranzilor în activităţile de cercetare ale cadrelor didactice;
- - Asigurarea unui cadru stimulativ (acordarea de premii anuale) pentru rezultate deosebite la învăţătură şi implicare în cercetare celor mai buni studenţi din facultate;
- - Susţinerea şi stimularea capacităţii de cercetare a colectivelor facultăţii prin menţinerea în activitate, chiar şi după pensionare, prin contracte pe durată determinată şi timp parţial de lucru, a cadrelor didactice şi cercetătorilor cu experienţă şi cu rezultate remarcabile
- - Adaptarea fişei postului şi a fişelor de evaluare în conformitate cu noile politici, cerinţe şi obiective asumate.
Centrarea pe nevoile studenţilor:
- - Consultarea periodică a studenţilor, introducerea unui program de audienţe dedicat studenţilor în programul conducerii facultăţii;
- - Sprijinirea activităţii asociaţiilor studenţeşti precum şi a proiectelor acestora pentru comunitatea universitară şi cea regională;
- - Intensificarea promovării programelor de studii din cadrul departamentelor facultăţii în rândul elevilor, continuarea şi susţinerea activităţilor de tip „Student pentru o zi”, „Porţi deschise” etc., precum şi iniţierea de noi proiecte care să atragă publicul ţintă în cadrul facultăţii;
- - Motivarea performanţei academice a studenţilor şi a implicării lor în activităţile universităţii şi ale facultăţii prin acordarea de gratuităţi sau reduceri de tarif la utilizarea infrastructurii universităţii;
- - Îmbunătăţirea planurilor de învăţământ în vederea adaptării la cerinţele pieţii muncii, atât la nivel regional cât şi naţional;
- - Introducerea în curriculum a cursurilor de dezvoltare personală, de dezvoltare antreprenorială, a instruirii în ceea ce priveşte bunele practici europene, atât pentru învăţare, cât şi pentru cercetare;
- - Adaptarea nivelului taxelor de studii la situaţia socio-economică din ţară.