Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale

  • Acasă
    • Website vechi
  • Despre noi
    • Misiune și obiective
    • Documente FIG
    • Conducerea Facultății
    • Consiliul Facultății
    • Departamente
      • Departamentul de Geografie
      • Departamentul de Științe umane și social-politice
    • Școala doctorală
    • Parteneri
  • Programe academice
    • Programe de licență
      • Asistență socială
      • Geografie
      • Geografia turismului
      • Istorie
      • Relații internaționale și studii europene
      • Resurse umane
    • Programe de licență (ID)
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • Conversie profesională
      • Istorie
      • Filosofie (conversie profesională)
    • Programe de masterat
      • G.I.S. și planificare teritorială
      • Managementul relațiilor internaționale și al cooperării transfrontaliere
      • Managementul serviciilor sociale și de securitate comunitară
      • Turism și dezvoltare regională
      • Istorie: permanenţe, interferenţe şi schimbare
      • Etică aplicată şi auditul eticii în organizaţii
    • Doctorat
    • Responsabili de programe
  • Admitere
  • Studenți
    • Anunțuri
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • Îndrumători de an (2024-2025)
    • Orare
    • Programare online – eliberare acte de studii
    • Criterii specifice burse
    • Situația școlară
    • Mobilități Erasmus
    • Învățământ la distanță
    • Taxe de școlarizare
    • Finalizare studii
      • Listă lucrări licență/absolvire/disertație
      • Metodologie licență/absolvire/disertație
      • Comisii examen finalizare studii Licenta si Disertatie, sesiunile iulie, septembrie 2024 și februarie 2025
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Ghidul studentului
    • Regulamente
    • Raport de evaluare a cadrelor didactice
  • Cercetare
    • Centre de cercetare
      • Centrul de Cooperare Transfrontalieră
      • Centrul de Cercetare de Geografie Aplicată
    • Manifestări ştiinţifice
      • Simpozionul Internaţional Calitatea Mediului şi Utilizarea Terenurilor
      • Conferința științifică internațională Atmosfera și Hidrosfera – 2024
      • Simpozionul Internațional al Studenților Geografi
      • Evenimente
    • Reviste
      • Annals of Philosophy, Social and Human Disciplines
      • Codrul Cosminului
      • Georeview
    • Proiecte
    • Resurse
      • Arhiva cartografică
      • Licenţe software
      • Geoportal USV
    • Proiect Erasmus+ RENT
    • Școala de vară RISEGO – 2024
    • JCR 2021
  • Perfecționare
    • Gradul I
    • Gradul II
  • Învăţământ la distanţă
    • GENERALITĂŢI
    • Programe de Studii
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • ORAR ID
    • Biblioteca Virtuală
    • Admitere FIG
    • Structura anului universitar 2023-2024
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • GHIDURI
    • Materiale publicitare ID
    • Anunturi Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale
    • Absolvire / Finalizare studii
      • Metodologie examen de licență
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Managementul Calităţii FIG
      • Program de management al calităţii 2020 – 2021
      • Program de management al calităţii 2021 – 2022
    • Platforma e-Learning
  • Contact
  • Acasă
    • Website vechi
  • Despre noi
    • Misiune și obiective
    • Documente FIG
    • Conducerea Facultății
    • Consiliul Facultății
    • Departamente
      • Departamentul de Geografie
      • Departamentul de Științe umane și social-politice
    • Școala doctorală
    • Parteneri
  • Programe academice
    • Programe de licență
      • Asistență socială
      • Geografie
      • Geografia turismului
      • Istorie
      • Relații internaționale și studii europene
      • Resurse umane
    • Programe de licență (ID)
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • Conversie profesională
      • Istorie
      • Filosofie (conversie profesională)
    • Programe de masterat
      • G.I.S. și planificare teritorială
      • Managementul relațiilor internaționale și al cooperării transfrontaliere
      • Managementul serviciilor sociale și de securitate comunitară
      • Turism și dezvoltare regională
      • Istorie: permanenţe, interferenţe şi schimbare
      • Etică aplicată şi auditul eticii în organizaţii
    • Doctorat
    • Responsabili de programe
  • Admitere
  • Studenți
    • Anunțuri
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • Îndrumători de an (2024-2025)
    • Orare
    • Programare online – eliberare acte de studii
    • Criterii specifice burse
    • Situația școlară
    • Mobilități Erasmus
    • Învățământ la distanță
    • Taxe de școlarizare
    • Finalizare studii
      • Listă lucrări licență/absolvire/disertație
      • Metodologie licență/absolvire/disertație
      • Comisii examen finalizare studii Licenta si Disertatie, sesiunile iulie, septembrie 2024 și februarie 2025
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Ghidul studentului
    • Regulamente
    • Raport de evaluare a cadrelor didactice
  • Cercetare
    • Centre de cercetare
      • Centrul de Cooperare Transfrontalieră
      • Centrul de Cercetare de Geografie Aplicată
    • Manifestări ştiinţifice
      • Simpozionul Internaţional Calitatea Mediului şi Utilizarea Terenurilor
      • Conferința științifică internațională Atmosfera și Hidrosfera – 2024
      • Simpozionul Internațional al Studenților Geografi
      • Evenimente
    • Reviste
      • Annals of Philosophy, Social and Human Disciplines
      • Codrul Cosminului
      • Georeview
    • Proiecte
    • Resurse
      • Arhiva cartografică
      • Licenţe software
      • Geoportal USV
    • Proiect Erasmus+ RENT
    • Școala de vară RISEGO – 2024
    • JCR 2021
  • Perfecționare
    • Gradul I
    • Gradul II
  • Învăţământ la distanţă
    • GENERALITĂŢI
    • Programe de Studii
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • ORAR ID
    • Biblioteca Virtuală
    • Admitere FIG
    • Structura anului universitar 2023-2024
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • GHIDURI
    • Materiale publicitare ID
    • Anunturi Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale
    • Absolvire / Finalizare studii
      • Metodologie examen de licență
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Managementul Calităţii FIG
      • Program de management al calităţii 2020 – 2021
      • Program de management al calităţii 2021 – 2022
    • Platforma e-Learning
  • Contact

Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale

  • Acasă
    • Website vechi
  • Despre noi
    • Misiune și obiective
    • Documente FIG
    • Conducerea Facultății
    • Consiliul Facultății
    • Departamente
      • Departamentul de Geografie
      • Departamentul de Științe umane și social-politice
    • Școala doctorală
    • Parteneri
  • Programe academice
    • Programe de licență
      • Asistență socială
      • Geografie
      • Geografia turismului
      • Istorie
      • Relații internaționale și studii europene
      • Resurse umane
    • Programe de licență (ID)
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • Conversie profesională
      • Istorie
      • Filosofie (conversie profesională)
    • Programe de masterat
      • G.I.S. și planificare teritorială
      • Managementul relațiilor internaționale și al cooperării transfrontaliere
      • Managementul serviciilor sociale și de securitate comunitară
      • Turism și dezvoltare regională
      • Istorie: permanenţe, interferenţe şi schimbare
      • Etică aplicată şi auditul eticii în organizaţii
    • Doctorat
    • Responsabili de programe
  • Admitere
  • Studenți
    • Anunțuri
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • Îndrumători de an (2024-2025)
    • Orare
    • Programare online – eliberare acte de studii
    • Criterii specifice burse
    • Situația școlară
    • Mobilități Erasmus
    • Învățământ la distanță
    • Taxe de școlarizare
    • Finalizare studii
      • Listă lucrări licență/absolvire/disertație
      • Metodologie licență/absolvire/disertație
      • Comisii examen finalizare studii Licenta si Disertatie, sesiunile iulie, septembrie 2024 și februarie 2025
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Ghidul studentului
    • Regulamente
    • Raport de evaluare a cadrelor didactice
  • Cercetare
    • Centre de cercetare
      • Centrul de Cooperare Transfrontalieră
      • Centrul de Cercetare de Geografie Aplicată
    • Manifestări ştiinţifice
      • Simpozionul Internaţional Calitatea Mediului şi Utilizarea Terenurilor
      • Conferința științifică internațională Atmosfera și Hidrosfera – 2024
      • Simpozionul Internațional al Studenților Geografi
      • Evenimente
    • Reviste
      • Annals of Philosophy, Social and Human Disciplines
      • Codrul Cosminului
      • Georeview
    • Proiecte
    • Resurse
      • Arhiva cartografică
      • Licenţe software
      • Geoportal USV
    • Proiect Erasmus+ RENT
    • Școala de vară RISEGO – 2024
    • JCR 2021
  • Perfecționare
    • Gradul I
    • Gradul II
  • Învăţământ la distanţă
    • GENERALITĂŢI
    • Programe de Studii
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • ORAR ID
    • Biblioteca Virtuală
    • Admitere FIG
    • Structura anului universitar 2023-2024
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • GHIDURI
    • Materiale publicitare ID
    • Anunturi Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale
    • Absolvire / Finalizare studii
      • Metodologie examen de licență
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Managementul Calităţii FIG
      • Program de management al calităţii 2020 – 2021
      • Program de management al calităţii 2021 – 2022
    • Platforma e-Learning
  • Contact
  • Acasă
    • Website vechi
  • Despre noi
    • Misiune și obiective
    • Documente FIG
    • Conducerea Facultății
    • Consiliul Facultății
    • Departamente
      • Departamentul de Geografie
      • Departamentul de Științe umane și social-politice
    • Școala doctorală
    • Parteneri
  • Programe academice
    • Programe de licență
      • Asistență socială
      • Geografie
      • Geografia turismului
      • Istorie
      • Relații internaționale și studii europene
      • Resurse umane
    • Programe de licență (ID)
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • Conversie profesională
      • Istorie
      • Filosofie (conversie profesională)
    • Programe de masterat
      • G.I.S. și planificare teritorială
      • Managementul relațiilor internaționale și al cooperării transfrontaliere
      • Managementul serviciilor sociale și de securitate comunitară
      • Turism și dezvoltare regională
      • Istorie: permanenţe, interferenţe şi schimbare
      • Etică aplicată şi auditul eticii în organizaţii
    • Doctorat
    • Responsabili de programe
  • Admitere
  • Studenți
    • Anunțuri
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • Îndrumători de an (2024-2025)
    • Orare
    • Programare online – eliberare acte de studii
    • Criterii specifice burse
    • Situația școlară
    • Mobilități Erasmus
    • Învățământ la distanță
    • Taxe de școlarizare
    • Finalizare studii
      • Listă lucrări licență/absolvire/disertație
      • Metodologie licență/absolvire/disertație
      • Comisii examen finalizare studii Licenta si Disertatie, sesiunile iulie, septembrie 2024 și februarie 2025
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Ghidul studentului
    • Regulamente
    • Raport de evaluare a cadrelor didactice
  • Cercetare
    • Centre de cercetare
      • Centrul de Cooperare Transfrontalieră
      • Centrul de Cercetare de Geografie Aplicată
    • Manifestări ştiinţifice
      • Simpozionul Internaţional Calitatea Mediului şi Utilizarea Terenurilor
      • Conferința științifică internațională Atmosfera și Hidrosfera – 2024
      • Simpozionul Internațional al Studenților Geografi
      • Evenimente
    • Reviste
      • Annals of Philosophy, Social and Human Disciplines
      • Codrul Cosminului
      • Georeview
    • Proiecte
    • Resurse
      • Arhiva cartografică
      • Licenţe software
      • Geoportal USV
    • Proiect Erasmus+ RENT
    • Școala de vară RISEGO – 2024
    • JCR 2021
  • Perfecționare
    • Gradul I
    • Gradul II
  • Învăţământ la distanţă
    • GENERALITĂŢI
    • Programe de Studii
      • Geografie (ID)
      • Geografia turismului (ID)
    • ORAR ID
    • Biblioteca Virtuală
    • Admitere FIG
    • Structura anului universitar 2023-2024
    • Structura anului universitar 2024-2025
    • GHIDURI
    • Materiale publicitare ID
    • Anunturi Facultatea de Istorie, Geografie și Științe Sociale
    • Absolvire / Finalizare studii
      • Metodologie examen de licență
      • Îndrumar privind redactarea și prezentarea lucrării de licență
    • Managementul Calităţii FIG
      • Program de management al calităţii 2020 – 2021
      • Program de management al calităţii 2021 – 2022
    • Platforma e-Learning
  • Contact
martie 21, 2025

Proiectul RENT, certificate digitale deschise și recunoașterea competențelor tutorilor!

Proiectul RENT,

certificate digitale deschise și recunoașterea competențelor tutorilor!

Open Badges sunt certificări digitale care recunosc și promovează abilitățile, cunoștințele și angajamentul tutorilor.

Recunoașterea competențelor

Scopul proiectului RENT este de a sprijini tutorii/formatorii care sprijină tinerii adulți în exil, oferindu-le resurse digitale pe o platformă de învățare. Competențele dezvoltate de tutori ca parte a rolului lor de îndrumare sunt în centrul proiectului. Aceasta reprezintă baza pe care se construiește angajamentul lor și garantează un sprijin de înaltă calitate. Acești tutori joacă un rol-cheie în furnizarea de sprijin administrativ, educațional și psihosocial, încurajând integrarea tinerilor în noul lor mediu. Expertiza lor, care este adesea dobândită la locul de muncă, merită să fie recunoscută prin intermediul unui sistem de recompensare a realizărilor lor. O astfel de recunoaștere le-ar consolida motivația și legitimitatea, îmbunătățind în același timp sprijinul acordat tinerilor din exil pe drumul către independență și integrare.

Accent pe resursele online

Faza 1 a proiectului ne-a permis să structurăm depozitul de competențe pentru tutori și programul de formare asociat. Suntem acum în faza de proiectare și punere online a 16 module împărțite în 51 de secvențe de predare. Acestea sunt instrumente pentru tutori, care permit o învățare flexibilă și oferă o structură adaptată nevoilor lor specifice în legătură cu cele patru competențe-cheie din cadrul de referință elaborat în faza 1. Fiecare secvență oferă puncte de referință, informații, mărturii și instrumente disponibile online în trei limbi și îmbogățește practicile de sprijin ale tutorilor.

Modulele legate de Abilitatea 1 “Întâmpinare” sunt online:

  • Observarea și evaluarea
  • Desfășurarea interviului de primire
  • Analiza interviului de primire

Mai jos este mărturia a doi tutori care lucrează cu noi în echipa proiectului RENT:

Imane Bahadi din Franța

Vlad Alexandru Grosar din România

De ce să emiteți Open Badges pentru tutori?

Certificate digitale deschise  sunt o modalitate eficientă de a evidenția rolul esențial jucat de tutori în relația cu tinerii adulți din exil și de a încuraja angajamentul lor pe termen lung.  

Această abordare face posibilă:

  • Recunoașterea competențelor specifice: fie în programarea, gestionarea proiectelor sau a competențelor transversale, cum ar fi colaborarea.
  • Încurajarea formării continue: insignele deschise reprezintă o invitație la continuarea formării și la dezvoltarea de noi competențe.
  • Valorificarea experienței dobândite: Abordarea noastră vă permite să justificați competențele pe care le-ați dobândit în cursul diferitelor călătorii (experiență personală, unicitatea unei situații de gestionat etc.) și să le faceți mai vizibile.
  • Facilitarea capacității de inserție profesională: insignele digitale pe care le eliberăm tinerilor implicați în proiectele noastre sunt dovezi verificabile ale uneia sau mai multor competențe, utile angajatorilor și recrutorilor.

Tutorii îl pot partaja în diferite moduri:

  • Adăugați-l la CV-ul dvs. digital: puteți dovedi imediat una sau mai multe dintre competențele dvs.
  • Publicați pe rețelele lor sociale profesionale: un cont LinkdIn vă permite să afișați insigna (insignele) pe care le-ați obținut
  • Stocarea în portofoliul digital: utilizarea instrumentelor de gestionare și prezentare a insignelor
  • Solicitați validarea de către angajatori sau instituții: Recrutorii pot verifica autenticitatea insignelor utilizând metadatele încorporate.

Următorii pași vor fi testarea de către tutori a resurselor digitale și acordarea de insigne deschise tutorilor.

Fiți alături de noi în număr mare la conferința internațională de vineri, 17 octombrie 2025, la Maison de Réfugiés din Paris, pentru a discuta și a fi împreună!

Jacqueline BERGERON

Articol publicat pe Epale

Eveniment Erasmus+ RENT la Universitatea „Ștefan cel Mare" din Suceava. Lansarea formării tutorilorPrevious Post
Newsletter – aprilie 2025Next Post

STUDENȚI

  • Orare
  • Organizaţii Studenţeşti
  • Serviciul social
  • Taxe și tarife
  • Acte de studii
  • Plata taxei de studii
  • Wireless USV
  • Alumni

CANDIDAȚI

  • Programe de studiu
  • Student pentru o zi
  • Consultații Bacalaureat
  • Hartă campus
  • Facilități USV
  • Timp liber

Contact

Adresa: Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava
Str. Universitatii 13, 720229 Suceava, Romania
Telefon: +40 330 101 130,
Interior secretariat: 511, 513
Interior decanat: 512
Mobil: 0724016233
(între orele 8.00-16.00)(fără SMS)
Email: secretariat.fig@usm.ro
  Facebook / FIG